Zīmola atbildība uzmanības lokā – kas mūsdienās ir atbildīgs?

Kā atšķirt atbildīgu matu kopšanas līdzekli? No iepakojuma etiķetēm? No aktīvo sastāvdaļu (INCI) saraksta? No tīmekļa vietnē sniegtās informācijas? Lai gan tie var sniegt norādes par produkta atbildību, tomēr fakts ir tāds, ka pat visuzmanīgākais frizieris vai patērētājs nevar novērtēt visu produkta atbildību, pamatojoties tikai uz tā iepakojumu un publiski pieejamo informāciju. No pārstrādātiem materiāliem izgatavots iepakojums nepadara produktu atbildīgu, ja ražošanas apstākļi ir neētiski. Arī ētiski ražots produkts automātiski negarantē atbildību, ja tā transportēšanas attālumi ir lieli un rada ievērojamas emisijas.

Gaidāmais ES standarts ilgtspējas ziņošanai – CSRD – ir svarīgs solis cīņā pret maldinošu paziņojumu par ilgtspēju un “zaļo veļas mazgāšanu”. Terminoloģijas standartizācija būs apsveicamas pārmaiņas kosmētikas līdzekļu mārketingā.

“Four Reasons” ilgtspējas darba pamatā ir orientēšanās uz klientu: būt atbildīgam nozīmē piešķirt prioritāti klientu vajadzībām un ražot produktus un pakalpojumus, pēc kuriem ir patiess pieprasījums. Atbildīgs kosmētikas pirkums ir tāds, kas tiek izlietots.”

Sarežģīti laiki liek gan uzņēmumiem, gan patērētājiem noteikt prioritātes – kā līdzsvarot ekonomisko, sociālo un vides atbildību? Vai esmu gatavs maksāt vairāk par ekoloģisko iepakojumu? Vai es atbalstu vietējos produktus? Vai es izvēlos lētākus produktus uz ilgtspējas rēķina? Lēmumi ne vienmēr ir vienkārši.

Pirms trim gadiem mēs uzsākām sistemātisku ilgtspējības darbu uzņēmumā Four Reasons, izveidojot ilgtspējības programmu, kas balstīta uz ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Mūsu mērķis ir uzlabot mūsu produktu ilgtspējību visā vērtību ķēdē un samazināt to ietekmi uz klimatu. Jā, mūsu produkti ir vegāniski, mūsu iepakojums ir pārstrādājams, un mūsu rūpnīca Somijā izmanto 100 % atjaunojamo enerģiju. Lai gan esam sasnieguši ievērojamus rezultātus, mēs apzināmies, ka darbs pie ilgtspējas ir nepārtraukts un prasīs gadiem ilgu darbu.

Pagājušajā gadā mūsu nozīmīgākais sasniegums vides jomā bija pāreja uz pārstrādātu alumīniju mūsu vislabāk pārdotās matu krāsas Four Reasons Optima tūbiņās. Šī pāreja samazināja neapstrādāta alumīnija izmantošanu par gandrīz sešām tonnām gadā.

Lai gan vides aspekti bieži vien ir visredzamākie ilgtspējas darbā, Four Reasons atbildība galvenokārt nozīmē labas partnerattiecības ar klientiem un godīgu nodarbinātības praksi. Sadarbībā ar klientiem mēs pastāvīgi izstrādājam jaunus produktu jauninājumus, nodrošinām klientiem apmācības par jaunākajām tendencēm un uzņēmējdarbības praksi, kā arī ieguldām personalizētā apkalpošanā. Mēs radām darbavietu, kurā katrs darbinieks jūt, ka viņa ieguldījums ir nozīmīgs, un kurā ir patīkami strādāt. Atzinība, ko saņemam no saviem darbiniekiem un klientiem, silda mūsu sirdis, un vairāk par to varat izlasīt mūsu nesen publicētajā ilgtspējības ziņojumā.

Es apgalvoju, ka atbildīgu uzņēmumu galvenokārt atpazīst pēc tā, kā tas izturas pret saviem klientiem un darbiniekiem. Kā uzņēmums reaģē, kad klients sūdzas par bojātu produktu? Vai uzņēmums patiesi interesējas par klientu un viņa vajadzībām? Ko par uzņēmumu saka darbinieki? Iespējams, ka viņi par uzņēmuma atbildību atklāj daudz vairāk nekā tas, kas norādīts iepakojuma tekstos.

Sirsnīgs paldies mūsu klientiem un darbiniekiem par sasniegumiem 2023. gadā. Mēs turpinām apņēmīgi strādāt, lai sasniegtu mūsu kopīgos mērķus, izdarot atbildīgu izvēli!

Ar laba vēlējumiem,

Jyrki Hakala
CEO
Four Reasons