KO JŪSU PRODUKTU IZVĒLE LIECINA PAR JŪSU SALONU?

Salona produktu izvēlei ir lielāka nozīme, nekā jūs sākotnēji domājat.

Salonā izmantotie un pārdotie produkti sniedz pārsteidzoši daudz informācijas, kas ir svarīga, piemēram, klientiem, kuri meklē jaunu salonu. Produktu izvēle liecina par salona vērtībām, cenu līmeni, stilu un to, cik cieši salons seko jaunajām tendencēm, kā arī, pārsteidzoši bieži, par salona īpašnieka personīgo gaumi.

Kādu vēstījumu jūsu salona produktu izvēle nodod klientam? Pārskatiet turpmāk sniegto sarakstu un apsveriet, vai jūsu produktu klāstu nevajadzētu atjaunināt! Ik pa brīdim ir arī labi apstāties un pārliecināties, vai neuzturat krājumus, kas tādu vai citādu iemeslu dēļ netiek pārdoti.

FUNKCIONĀLU UN FINANSIĀLI SAPRĀTĪGU PRODUKTU IZVĒLE JŪSU SALONAM

1# JŪSU PERSONĪGĀS DARBA METODES UN SPECIALIZĀCIJA

Kāda veida matu stilists esat Jūs? Vai Jūsu salons koncentrējas uz vienkāršām izmazgājamām frizūrām, vai Jūs veidojat daudzkrāsainus matu izgaismojumus, vai arī Jūs specializējaties frizūru veidošanā? Vai Jūs izmantojat tikai tos produktus, kas ir absolūti nepieciešami Jūsu darba veikšanai, vai arī Jums patīk ar tiem nedaudz izpriecāties? Vai vēlaties, lai Jūsu rīcībā vienmēr būtu jauni un interesanti produkti, ko ieteikt saviem klientiem kā nozares celmlauzis?

#2 PRODUKTI IR SVARĪGA KOPĒJĀ SALONA PIEREDZES DAĻA

Apgādājiet mazgāšanas staciju ar produktiem no sava produktu plaukta, kurus var iegādāties arī klienti. Vienmēr pastāstiet klientam, kādus mazgāšanas un veidošanas produktus izmantojat un kāpēc izvēlējāties tieši šo produktu.  Neaizmirstiet arī pievērst viņu uzmanību produkta patīkamajam aromātam – vai tā atsvaidzinošajam aromāta trūkumam.

Svarīgi ir izmantot savus produktus, kurus pārdodat, savā darbā, jo tas parāda klientam, ka Jūs uzticaties šiem produktiem. Ikdienā lietojot produktus, Jūs varēsiet arī dabiskā veidā izskaidrot to īpašības un sniegt padomus par to lietošanu.

Pētījumi liecina, ka klienti sagaida, ka stilists sniegs viņiem vairāk informācijas un ieteikumus par produktiem, kas viņiem būtu piemēroti, tāpēc, stāstīšana par produktiem nav uzmākšanās, bet gan laba klientu apkalpošana! Un, kad klients savus tikko krāsotos matus mājās kopj ar Jūsu ieteiktajiem produktiem un ilgāk bauda savu spilgto krāsu, viņš labprāt apmeklēs Jūsu salonu vēlreiz, jo jutīs, ka ir saņēmis savu naudu.

#3 ANALIZĒJIET SAVUS KLIENTUS

Izvērtējiet klientus, kurus Jūs apkalpojat savā salonā. Kādus produktus viņi parasti pērk un kādā cenu diapazonā? Ja jūsu salons atrodas studentu pilnā pilsētā, visticamāk, ir pieprasījums pēc atšķirīgiem un drosmīgākiem produktiem nekā salonā, kura klientu loku veido galvenokārt blakus esošā pansionāta iemītnieki un viņu medmāsas, kas darba dēļ izvairās no smaržvielām.

Ja jūsu klienti nepērk no Jums matu produktus, kāds varētu būt iemesls? Vai cena viņiem ir pārāk augsta, vai arī Jūsu piedāvājumā trūkst piemērotu produktu? Kāda jēga no glītas, bet pārāk dārgas produktu līnijas, ja neviens to nepērk? Produkti ar pareizu cenu atradīs savu pircēju. Ieviešot savā piedāvājumā lētāku produktu līniju, Jūs varētu pārsteigt pārdošanas apjoma pieaugums.

Ja produktu pārdošanai Jūsu salonā līdz šim nav bijusi galvenā loma, izvēlieties vienkāršu un vieglu līniju, piemēram, Four Reasons Original, lai palīdzētu klientiem pierast pie matu produktu iegādes Jūsu salonā. Kad klienti būs pieraduši pie Jums pirkt matu produktus, Jūs varēsiet paplašināt savu izvēli un sākt ieteikt arī citas, iespējams, dārgākas produktu līnijas.

Salon Smile Pori, attēls: Jenna Peltonen

#4 ATJAUNINIET SAVU PRODUKTU PLAUKTU

Pēc tam, kad esat lietojis un runājis par produktiem visā salona apmeklējuma laikā, ieteicis klientam piemērotākos produktus un sniedzis norādījumus par to lietošanu, ļoti iespējams, ka klients vēlēsies paņemt šos produktus līdzi uz mājām.

Pārdomāta produktu izvēle, kas ir pielāgota Jūsu salona lielumam un vajadzībām, ļauj Jums apkalpot visus klientus, nesaistot savas finanses ar produktiem, kas uzkrāj putekļus plauktā.

Novietojiet produktu plauktu vietā, kas klientiem ir viegli pieejama. Pārliecinieties, ka plaukts vienmēr ir pietiekami piepildīts, jo labi piepildīts plaukts ir pievilcīgs, un neviens nevēlas iegādāties pēdējo pudeli! Daudziem cilvēkiem ir grūti runāt par cenu, taču skaidras cenu zīmes atrisina šo problēmu un neļauj klientiem aizdomāties, cik daudz viņiem būs jāmaksā pie letes.

Jums un Jūsu salona personālam būs vieglāk pieņemt un apņemties ieteikt nelielu produktu izlasi, kas pielāgota Jūsu salona vajadzībām. Jūsu salonā izmantotie un ieteiktie produkti tiks regulāri pārdoti. Jūs varat būt droši, ka Jūsu klienti mājās lieto pareizos produktus un rada Jums papildu pārdošanas apjomus. Kad Jūsu klienti iemācīsies uzticēties Jūsu produktu ieteikumiem, viņi, iespējams, iegriezīsies pie Jums starp salona apmeklējumiem, lai papildinātu krājumus, tādējādi gūstot papildu ienākumus!